Van úgy, hogy az ember retteg. Nem az atomháborútól, az infarktustól vagy a leépítéstől a cégnél, hanem: magától az ismeretlentől. Ismerjük az érzést, ha máshonnan nem, hát ötéves korunkból: sötét van, éjszaka közepe, és muszáj kimásznunk az ágyból valamiért, de igyekszünk is vissza. Nehogy valami előbújjon a sarokból, és meg találjon érinteni... az esti mese gonosz főszereplője, kísértet, démon, kétméteres háromfejű százfogú szörny, vagy valami olyan rémség, amit beazonosítani se tudnánk. Persze, a valami sose jön, csak az álom, aztán a reggeli világosság, mikor megmosolyogjuk az ilyen gondolatokat. Ahogy megmosolyogjuk Joshua Hoffine fotóit is, amiken képzeletbeli borzalmak öltenek testet. Persze, némi morbid humorral körítve... legalábbis így, lámpaoltás előtt.
2008. május 25., vasárnap
Rémálmok és lidércek
Van úgy, hogy az ember retteg. Nem az atomháborútól, az infarktustól vagy a leépítéstől a cégnél, hanem: magától az ismeretlentől. Ismerjük az érzést, ha máshonnan nem, hát ötéves korunkból: sötét van, éjszaka közepe, és muszáj kimásznunk az ágyból valamiért, de igyekszünk is vissza. Nehogy valami előbújjon a sarokból, és meg találjon érinteni... az esti mese gonosz főszereplője, kísértet, démon, kétméteres háromfejű százfogú szörny, vagy valami olyan rémség, amit beazonosítani se tudnánk. Persze, a valami sose jön, csak az álom, aztán a reggeli világosság, mikor megmosolyogjuk az ilyen gondolatokat. Ahogy megmosolyogjuk Joshua Hoffine fotóit is, amiken képzeletbeli borzalmak öltenek testet. Persze, némi morbid humorral körítve... legalábbis így, lámpaoltás előtt.